Ana Sayfa Arama
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Isparta 112 Acil Çağrı Merkezi 2024 yılında 410 bin 882 çağrı aldı

Isparta’da 2024 yılında 112 Acil Çağrı Merkezi 410 bin 882 çağrı aldı. 112 acil çağrı merkezi müdürü İsmail Ünal Çağrıların vakaya dönüşme oranının 143 bin 603 şeklinde olduğunu söyledi.

Isparta’da 2024 yılında

Isparta’da 2024 yılında  112 Acil Çağrı Merkezi 410 bin 882 çağrı aldı. 112 acil çağrı merkezi müdürü İsmail Ünal Çağrıların vakaya dönüşme oranının 143 bin 603 şeklinde olduğunu söyledi.

Isparta’da AFAD, emniyet, itfaiye, jandarma, orman ve sağlık alanında çağrılar alan 112 Acil Çağrı Merkezi 2024 yılında, 128 personeli ile 410 bin 882 çağrı aldı.

2023 yılına göre çağrılarda artış olduğunu söyleyen 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü İsmail Ünal, “2023 yılında aldığımız çağrılar 360 bin civarıydı. 2024 yılını 410 bin civarı çağrı ile kapattık. Bunun yüzde 35’i ani 143 bin 603 vakamızda “Vakaya dönüşen çağrılar olarak kayıtlara geçti. Diğerleri de “Vakaya dönüşmeyen vakalar” olarak kayıtlara geçti. Genelde Isparta olarak 2024 yılında sakin bir yıl geçirdik” dedi.

143 bin 603 şeklinde vakaya dönüşen kaydımız var

2024 yılını genel olarak değerlendiren Ünal “Vakaya dönüşme oranımız yüzde 34,95 bu da 143 bin 603 şeklinde vakaya dönüşen kaydımız var. Vakaya dönüşmeyen ise yüzde 65,05 olarak kayıtlara geçti. Bu da 267 bin 279 şeklinde kayda geçti. Vakaya dönüşmeyenler eskiden gereksiz çağrılar şeklinde geçiyordu. Vakaya dönüşmeyen kayıtlarda kurum içi görüşmelerimiz de kayıtlara geçiyor. Özellikle yaz aylarında meydana gelen yangınlarda vatandaşlarımızdan aynı olayla ilgili belki elliye yakın çağrı alıyoruz. Çünkü her gören vatandaşımız arıyor. Biz bu durumdan rahatsız değiliz. Herhangi bir acil çağrı gerektiren durumda vatandaşımız bizi arasın. Yakını olsun olmasın, tanık olduğu durumlarda bize bilgi vermesini talep ediyoruz” şeklinde konuştu.

Vatandaşların çağrı merkezini aradıklarında sakin olmaları gerektiğini belirten Ünal, “Vatandaşlarımız bizi aradıklarında acil bir durum yaşıyorlar ama bizim operatör arkadaşlarımızla konuşurken mümkün olduğu kadar sakin olurlarsa biz onlara o kadar hızlı hizmet verebiliriz. Sakin olup olayın ne olduğunu ve bulunduğu yeri tam olarak takip etsinler bunu talep ediyoruz. Vatandaşlarımız çekinmeden arasınlar. Bizim görevimiz 7/24 vatandaşlarımızın acil durumlarına yardımcı olmak. Ne olursa olsun “beni ilgilendirmez” demesinler arasınlar” açıklamalarında bulundu.

Konuşmasının devamında 112 Acil Çağrı Merkezini gereksiz yere arayarak meşgul eden vatandaşlara değinen Ünal “Vatandaşlarımızdan 112’yi gereksiz yere meşgul etmemelerini talep ediyoruz. Çünkü eğer onlar bizi meşgul ederken o esnada acil duruma ihtiyacı olan vatandaşlarımıza ulaşamazsak, ne kadar geç kalırsak bir insanın hayatına mal olabilir” dedi.