Restoranların müşterilerden talep ettiği “kuver ücreti” isyan ettirdi! - TV32 Isparta Haber Son Dakika 32
Ana Sayfa Arama
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Restoranların müşterilerden talep ettiği “kuver ücreti” isyan ettirdi!

Ekonomik sıkıntıların her gün daha çok artış gösterdiği ülkemizde ne yazık ki bazı uyanık esnaflar müşterilerden kuver ücreti talep ediyor. Peki kuver ücreti nedir ?

Ekonomik sıkıntıların her gün

Bahşiş bırakmayan müşterilerin hesaplarına eklenen servis ücretleri, işletmeler arasında son derece hızlı bir şekilde yaygınlaşmaya başladı.

Alo 175 Tüketici Hattı’na başvurabilirsiniz

Birçok kişi, kuver ücretine ek olarak bu servis ücretlerine sosyal medyada tepkisini dile getirdi. Tüketici Konfederasyonu Hukuk Komisyonu Başkan Yardımcısı Mücahit Saraçlı, bu durumu Alo 175 Tüketici Hattı’na bildirmeleri için vatandaşları uyardı. Saraçlı, “Ticaret Bakanlığı’nın Haksız Rekabet Kurulu portalına giren tüketiciler, işletmenin adını ve fişin fotoğrafını gönderdiklerinde gerekli incelemeler yapılmakta ve idari para cezaları uygulanmaktadır” dedi.

Restoran ve kafelerde hem kuver hem de servis ücreti alınması, tüketicilerin tepkisini artırdı. Müşteriler, bahşiş vermemeleri gerekçesiyle adisyonlara eklenen servis ücretinin kişi başı olarak yansıtılmasından rahatsız. Tüketici Federasyonu Hukuk Komisyonu (TUKONFED) Başkan Yardımcısı Saraçlı, bu ücretlerin yasal olmadığını ve vatandaşların bunları ödemek zorunda olmadığını belirtti.

Saraçlı, ödemek zorunda kalan tüketicilerin haklarını kullanmaları gerektiğini vurguladı ve işletmelere yeni bir genelge ile ticaretten men edilebilecekleri konusunda uyarıda bulundu. “Müşteriden alınan servis ücreti yasal değil,” diyen Saraçlı, “Aditisonların altında belirtilen bu ekstra ücret, yasaya aykırı bir taleptir. Tüketiciler böyle bir talep karşısında ödeme yapmamalıdır” ifadesini kullandı.

Tüketicilere, adisyon altında böyle bir ücret gördüklerinde şikayet etme haklarını kullanmaları gerektiğini söyleyen Saraçlı, “Eğer bu tür bir tahsilat yapılırsa, fişinizi saklayın ve Alo 175 Tüketici Hattı’na bildirin. Ticaret Bakanlığı’nın haksız rekabet portalına işletmenin adını ve fişin fotoğrafını gönderirseniz, gerekli incelemeler yapılacaktır” diye ekledi.

Saraçlı, işletmelere de uyarıda bulundu. “Vergi usul kanununa göre haksız işlem yapıyorlar ve haksız kazanç elde ediyorlar. Bu tür uygulamalar ciddi denetimlere tabi olacak,” dedi. Ayrıca, Ticaret Bakanlığı’nın yeni bir genelge hazırlığı içinde olduğunu belirtti. Saraçlı, “Bu haksız ticari işlemler için kapatma cezaları, hapis cezaları ve ticaretten men cezaları gibi yaptırımlar uygulanabilir. İşletmeler bu uygulamalardan bir an önce vazgeçmeli, aksi takdirde ciddi sonuçlarla karşılaşabilirler” ifadelerini kullandı.