Dünya genelinde bankalar, havayolu şirketleri ve Londra Borsası’nda teknik sorunlar yaşanıyor. ABD merkezli Microsoft’un Azure ve 365 gibi çevrimiçi hizmetlerindeki aksamalar, perşembe günü geç saatlerde başladı ve bu durum Frontier Grup Holding’in uçuşlarını iki saatten fazla süreyle durdurmasına neden oldu.
Havayolu şirketi, sorunların Microsoft’un çevrimiçi hizmetlerinde yaşanan aksamalardan kaynaklandığını belirtti ve operasyonlara geçici bir ara verdiği açıklandı. ABD’deki bu gelişmelerin yanı sıra, Londra Borsası’nı işleten LSE Grubu da küresel bir teknik sorun yaşadığını duyurdu, bu durum Asya’daki Japon kullanıcıların Microsoft 365 gibi hizmetlerde aksaklıklar yaşamasına neden oldu.
THY, operasyonlarının kademeli olarak düzeldiğini açıklarken, Mumbai ve Hong Kong havalimanları manuel uçağa binişe geçti. Microsoft’un Azure bulut hizmetlerinde yaşanan kesintiyi çözme çalışmaları devam ederken, şirket yetkilisi sorunları araştırdıklarını belirtti.
Bu olaylar, dünya genelindeki teknik altyapı sorunlarının havayolu operasyonları ve finans piyasaları üzerindeki etkilerini gözler önüne seriyor.