Ana Sayfa Arama
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Ülke genelinde çalışanlar mutsuz! Yol ücreti yok, harcamalar arttı!

Eleman.net sitesi tarafından yapılan bir anket, çalışanların ulaşım masrafları ve işe gidip gelme alışkanlıkları hakkında çarpıcı veriler sunuyor.

Eleman.net sitesi tarafından yapılan

Araştırmaya katılanların yüzde 39’u yol ücreti almadığını belirtirken, katılımcıların yüzde 76’sı geçtiğimiz yıla göre yol harcamalarının yaklaşık yüzde 50 oranında arttığını ifade etti.

Ulaşım Araçları ve Harcamalar

Ankete katılanların sabah işe ulaşım yöntemlerine bakıldığında, yüzde 54’ü toplu taşıma, yüzde 23’ü servis aracı, yüzde 14’ü kendi aracıyla, yüzde 6’sı ise yürüyerek işe gittiğini belirtiyor. Servis imkanı bulunmayan çalışanların yüzde 39’u yol ücreti almadıklarını ifade ederken, bu durum birçok çalışanın bütçesi üzerinde ek bir yük oluşturuyor. Yol desteği alanların ise yüzde 58’i aldıkları yardımın, artan yol masraflarını karşılamadığını kaydediyor.

Ulaşım süreleri de dikkat çekici. Katılımcıların yüzde 32’si işe giderken günlük 30 dakika ile 1 saat arasında, yüzde 25’i 15 ile 30 dakika, yüzde 21’i 1 ile 1,5 saat, yüzde 11’i ise 1,5 ile 2 saat harcıyor. Ayrıca, katılımcıların yüzde 57’si trafik nedeniyle işe geç kaldıklarını belirtiyor. Bu durum, çalışanların hem fiziksel hem de zihinsel yorgunluk yaşamasına sebep oluyor.

Anketteki katılımcılara, ulaşım sorunlarını çözmek için önerileri sorulduğunda, çalışanların yüzde 30’u toplu taşıma seferlerinin artırılmasını, yüzde 25’i okul ve mesai saatlerinin değiştirilmesini önerdi. Diğer bir yüzde 25 ise esnek çalışma saatlerinin uygulanmasını, yüzde 12’si uzaktan çalışma sistemine geçilmesini, yüzde 8’i ise evden çalışma günlerinin artırılmasını tercih etti.

Sosyal Hayat Üzerindeki Etkiler

Eleman.net CEO’su Levent Dicle, anket sonuçlarını değerlendirirken, özellikle metropol kentlerde çalışanların yolda önemli bir zaman kaybı yaşadığını vurguladı. Bu durumun, sosyal hayatı kısıtladığını ve yorgunluğu artırdığını belirtti. Dicle, yol desteği verilmediği takdirde çalışan moralinin bozulduğunu, esnek çalışma saatlerine geçilmesinin motivasyonu artıracağını ve artan yaşam masraflarının göz önünde bulundurularak çalışanlara yol desteği sunulmasının gerektiğini ifade etti.