var galleryTemplate = 3;
Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Kapalı Olan Instagram’ın Türkiye Özelinde Öne Çıkan Verileri

Gemius Türkiye verilerine göre, Instagram, kullanıcı sayısı bakımından ülkenin 4. en büyük platformu. Instagram’a verilen her 100 reklamdan 44’ü bir orta ve küçük ölçekli şirkete ait.

Gemius Türkiye verilerine göre,

Gemius Türkiye verilerine göre, Instagram, kullanıcı sayısı bakımından ülkenin 4. en büyük platformu. Instagram’a verilen her 100 reklamdan 44’ü bir orta ve küçük ölçekli şirkete ait.

 Instagram’ın cinsiyet dağılımı:
Kadın ve erkek oranı neredeyse eşit.
 Yaş aralıkları:
25-34 ve 35-44 yaş grupları Instagram’ı en yoğun kullanan yaş grupları.

Medya satın alımları:
Gösterim verisinin dağılım yüzdesine (SOV) göre, Instagram yüzde 33’lük pay ile ilk sırada yer alıyor. Türkiye’de her 100 reklamdan 33’ü Instagram üzerinden kullanıcılara ulaştırılıyor.

Reklam veren kategoriler:

E-ticaret
Medya
Kişisel bakım
Seyahat/turizm
Görsel ağırlıklı bir platform olması:
Özellikle turizm/seyahat endüstrisi için önem taşıyor. Turizm endüstrisinin tv/dijital toplam reklam yatırımlarının yarıya yakını Instagram’da. Turizm/seyahat endüstrisinin yaptığı her 2 reklamdan 1 tanesi Instagram’da yer alıyor.

Reklam veren markalar:
Instagram’a reklam veren markalar arasında ilk sırada KOBİ’ler yer alıyor. Instagram’a verilen her 100 reklamdan 44’ü bir orta ve küçük ölçekli şirkete ait. Bu bağlamda Türkiye’nin önde gelen firmalarının verdikleri reklamlarla aldıkları paylar KOBİ’lerin çok gerisinde kalıyor.